تجربه استفاده از بیدود
موضوعات

تجربه استفاده از بیدود

تو این 27 سال هیچوقت دید خوبی به این سرویس هایی که میان و در ازای ارائه خدمات مبلغی رو به عنوان ودیعه یا امانت یا هرچیز دیگه پیش خودشون نگه میدارن تا یه روزی بهت پس بدن نداشتم و ندارم (مثلا بیمه عمر) و خب دلیلش هم نامشخص بودن همه چیز تو این کشور هست. و بی ارزش بودن پول نقد. درمورد بیمیتو هم تقریبا چنین نظری داشتم که چرا باید n تومن رو بدم به شرکتی که معلوم نیست تا کی هست. اما خب گاهی سعی میکردم این نگرش رو تغییر بدم و با خودم می گفتم شاید من دارم منفی نگری میکنم.

تا اینکه تصادف کردم و نزدیک 2 هفته ماشین نداشتم و ازونجایی که میونه خوبی با مترو و اتوبوس ندارم و رفت و آمد به محل کار با اسنپ و تپسی خیلی گرون میشد، تصمیم گرفتم از بیمیتو استفاده کنم.

روز اول از ایستگاه پل کالج سوار دوچرخه شدم (بماند که چندین دوچرخه کثیف که هرکدوم به یک دلیل متفاوت کثیف بود اونجا وجود داشت و خب این بیشتر تقصیر خودمونه تا بیمیتو) و انتظار یک سفر راحت رو داشتم. دوچرخه ها اصلا راحت نبودن و تو سربالایی ها بخاطر دنده ای نبودن دوچرخه خیلی به مشکل خوردم اما خب بازم خوشحال بودم که یک سرویس خوب وجود داره که منو از شلوغی مترو و بی ار تی خلاص می کنه و یک ورزشی هم انجام میدم و در همین حین با خودم فکر می کردم چرا بیدود دوچرخه هاش رو برقی نمیکنه تا هم رفاه شهروندان بیشتر باشه هم خودش بیشتر رشد کنه؟

بعد از سه یا چهار مرتبه استفاده از دورچرخه های بیدود بخاطر سختی و بدقلق بودن دوچرخه های نارنجی تصمیم گرفتم با همون مترو و تاکسی سفر کنم. اما درخواست استرداد وجه ندادم و گفتم صد و خورده ای هزار تومن چیزی نیست و ممکنه یه روزی بکار بیاد.

تا اینکه چند روز گذشت و دیدم انگار بیدود که میخواست پروانه ها رو به شهرمون برگردونه، خودش دود شده رفته. یه مدت صبر کردم اما خبری نبود ، رفتم توی نرم افزار و تصمیم گرفتم درخواست استرداد وجه بدم اما نرم افزار این اجازه رو بهم نمیداد. عجب!!!

با تلفن شرکت تماس گرفتم اما هیچکس جواب تلفن رو نمیداد. عجب!!!

اونجا بود که دیگه بیخیال پول شدم. هیچ کس پاسخگو نیست. مبلغ هم اونقدر نیست که ارزش شکایت داشته باشه و اصلا وقت رو هم در نظر نگیریم هزینه های دادگاه خودش بیشتر میشه. خیلی ها چنین فکری میکردند و من با خودم میگفتم خب اگر این شرکت به فرض محال بذاره و بره. چه کسی پاسخگوی پول های مردمی هست که روی هم مبلغ بزرگی شده؟

واقعا چرا یک شرکت باید خدماتش در این سطح پایین باشه و بتونه پروژه دوچرخه های شهری تهران رو برنده! بشه؟ واقعیت اینه که هیچ حس تعهدی در شرکت نبود. اینکه با شهرداری مشکل داره یا سرمایه گذاری کرده برای دورخه های جدید و پول نداره یا هرچیز دیگه اصلا دلیل خوبی نیست برای اینکه به تعهدش که پرداخت پول در هر زمان به شهروند هست عمل نکند.

قرار نبود با این پول ورشکست یا پولدار بشم اما دارم از تعهد و حس بدی که از خدمات بیدود داشتم حرف میزنم. می نویسم که بگم من الان پولم رو دو ماه بعد از درخواست پس گرفتم (طبق تعهد باید نهایتا دو هفته بعدش واریز میشد به حساب) اینقدر فاصله درواست تا واریز زیاد بود که من نمیدونستم این پولی برام اومده از کجاست و به کل فراموش کرده بودم.

ولی بهرحال دیگه از بیدود استفاده نمی کنم و امیدوارم تجربه استفاده من از بیدود به کارتون بیاد.

و امیدوارم روزی را ببینم که در این کشور به مشتری و حقوق شهروندی احترام گذاشته میشه.

منتشر شده توسط

سعی دارم اینجا هرچیزی که درباره ویندوز و بخصوص لینوکس میدونم رو منتشر کنم. اینطوری هم خودم خیلی چیزا رو مرور میکنم هم ممکنه به دیگران کمکی کرده باشم.

۰ دیدگاه در تجربه استفاده از بیدود

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.