چند سوال درباره کش رم و بافر و اتوماتیک کردن فرآیند پاک کردن کش
موضوعات

چند سوال درباره کش رم و بافر و اتوماتیک کردن فرآیند پاک کردن کش

آیا آزاد کردن Cache و Buffer بخصوص زمانی که در حال استفاده است منطقی است؟

وقتی تنظیمات متنوعی را اعمال می کنید و می خواهید آن را چک کنید، به خصوص این که روی I/O اعمال شده است، نیاز خواهید داشت که cache بافر را پاک کنید. شما می توانید کش را به صورت بالا بدون downtime و بدون reboot پاک کنید.

لینوکس به طوری طراحی شده است که قبل از نگاه کردن به دیسک به کش دیسک نگاه می کند. اگر منبع در کش پیدا شود، دیگر درخواست به دیسک نمی رسد. اگر ما کش را پاک کنیم، سیستم عامل برای منبع به دیسک مراجعه خواهد کرد.

پاک کردن کش برای چند ثانیه سیستم را کند خواهد کرد و بعد هر منبعی که لازم است دوباره در کش لود می شود.

 

همچنین این مطلب درباره نحوه پاک کردن Cache حافظه رم و فضای Swap در لینوکس را هم بخوانید
 

آیا پاک کردن کردن cache رم به صورت اتوماتیک ایده خوبی است؟

خیر. فرض کنید که طوری تنظیم کرده اید که کش ram هر روز ساعت 2pm پاک شود. هر روز ساعت 2pm اسکریپت اجرا می شود و کش ram شما را flush می کند. یک روز به هر دلیلی، کاربران آنلاین بیشتری در حال مشاهده وب سایت شما هستند و از سرورتان درخواست منبع دارند.

همان موقع اسکریپت اجرا می شود و همه چیز را از کش پاک می کند. حالا تمام کاربران داده را از دیسک می گیرند. این باعث crash سرور و خراب شدن دیتابیس می شود. پس هر وقت لازم بود کش ram را پاک کنید.

اگر در هر حال مایل به اتوماتیک کردن فرآیند پاک کردن کش رم و swap و buffer بودید مطلب نحوه پاک کردن رم به صورت اتوماتیک را بخوانید

منتشر شده توسط

سعی دارم اینجا هرچیزی که درباره ویندوز و بخصوص لینوکس میدونم رو منتشر کنم. اینطوری هم خودم خیلی چیزا رو مرور میکنم هم ممکنه به دیگران کمکی کرده باشم.

۰ دیدگاه در چند سوال درباره کش رم و بافر و اتوماتیک کردن فرآیند پاک کردن کش

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.